Delavnica: Mustang Shelby GT350H – Barn find

Pozdravljeni,

v delavnici bom prikazal izdelavo Revellove makete Mustang GT350H in njene podlage. Najina zgodba sega v leto 2015, ko sem jo prejel kot darilo od prijatelja. Takoj za tem je sledilo temeljito Googlanje za zanimive izvedbe tega avtomobila. Med mnogimi, mi je najbolj v oči padla ta, ki me je prepričala po debelih gumah in opazni nečistoči – glede na to, da gre za precej redek avtomobil, ga ima večina vzdrževanega “v nulo” in spoliranega. Dodatno me je prepričala še njena zgodba, ki si jo lahko prebere tu. Na kratko, govori o gospodu, ki je kupil rabljen avto, z njim bežal pred policijo, ga parkiral v svoj skedenj, pozabil nanj in ga po 30 letih pripeljal na srečanje Mustangov.

Odločil sem se prikazati trenutek avtomobila, 1 dan pred tem srečanjem. Kvaliteta makete ni nekaj vrhunskega, gre za kalup iz 80ih let in ima kar nekaj napak. Le te je bilo potrebno za ustrezno ponazoritev pravega avta, odpraviti. Precej sem se bojeval s samim podvozjem, ki je bil skrivljen, morda zaradi kakšnih visokih temperatur v bližini škatle.  (Vnaprej se opravičujem za občasne priložene listke, ki so bile potrebne za sodelovanje na spletnem tekmovanju. Kot verjetno vsem maketarjem poznano, se je gradnja zavlekla toliko, da je bilo tekmovanje že mimo… :))

Prva stvar, ki me je zmotila na maketi so luči, za katere ni predvidenih “jamic”. Okroglo površino naj bi zgolj pobarvali na srebrno in čez njo nalepili prozoren delček. Z željo po večjem realizmu in občutku, da je za prozorno šipico dejanska luč, sem se odločil izrezati luknje iz karoserije in v samogradnji napraviti luči. Sprednje jamice sem izdelal iz Millputa – vanj sem potisnil pokrovček od pisala. To mi je dalo dodatno idejo, da v maketo vgradim še majhne LED luči in jo “vživim”. Zadnje luči niso iz prozorne plastike, zato sem moral izdelati kalup in jih vliti iz prozorne smole.

Naslednja zadeva za popraviti sta bila notranja stranska panela vrat, ki sta primerna za verzijo GT350 in ne za GT350H – Classic Revell :D. Panele sem izdelal iz več plasti navadnega maskirnega traku Tesa, ki ima za moje oko pravo teksturo za oblazinjenje. Glede na referenčne slike sem opazil še odprt predalnik in stojalo za pijačo. Izdelal sem ju iz stirena. Na tretji sliki je mogoče opaziti tudi pripravljeno odprtino za vmestitev ene od LED luči za notranjos.

Za malo variacije v teksturi, sem tudi na sedežih uporabil navadni maskirni trak. Ker nimam rakuna, sem moral sedež scefrati sam, s skalpelom in pinceto. Na desni, gladkejši del sedeža sem nalepil BMF folijo in jo dvignil po istem postopku. Z dremlom sem nato še poglobil plastiko in ustvaril učinek trgane pene. Predpražnik je izdelan iz tkanine, ki je na hrbtni strani brusnega diska, tistega za pritrditev na električno polirko in stirena na robu.

Sprednja maska ima nepojasnjeno praznino na sredini, zato jo je bilo potrebno zapolniti in oblikovati iz stirena. Skrajšal sem tudi zadnji odbijač, ki je bil na obeh straneh predolg in se ni prilegal liniji avtomobila. Za dodaten detajl sem izdelal še hood pina, originalna pa odbrusil stran.

Kot vidite, na naslednji sliki, priložene gume seveda niso prišle v poštev. Za test sem preizkusil druge, ki so bile bližje a, še vedno niso imele pravih dimenzij. Odločil sem se, da jih izdelam iz stirena.

Z računalnikom sem v pravem merilu izdelal potrebne napise in profil ter jih dal izrezati v lokalni tiskarni iz bele nalepke. Vse sem nato s pomočjo transferja nalepil na gumo.

Končni izdelek sem nato uporabil kot “master” za izdelavo kalupa. Kalup sem izdelal iz odličnega silikonskega kavčuka za zobotehnike – Orbis dental Dubliersilikon (kupil v Dentaliji v Ljubljani). Zelo mi je všeč saj se komponenta A in B mešata v razmerju 1:1, dodatno pa doseže trdnost po približno 20 minutah. Do tedaj sem uporabljal Modrin, ki ima kompleksnejše razmerje in potrebuje 24 ur za strjevanje. Za vlivanje sem uporabil epoxi smolo.

Nato je sledilo barvanje – Tamiya Primer, Tamiya TS Gloss Black, nalepke in Alclad Aqua Gloss. Po vsem delu nisem upal tvegati z agresivnejšimi prozornimi laki. Po nestrpnem čakanju sem se lotil poliranja z Alclad Micromesh krpicami. Gume sem pobarval z mešanico Tamiye XF58 Olive green, XF1 Black in XF63 German grey – verjetno, če bi šel kupit Nato black, bi bilo kul. Za ponazoritev starejšega aluminija in zbledelga kroma sem uporabil Model Master Aluminium, ki se ga lahko kasneje do realističnega sijaja lepo spolira s krpico.

Na srečo nas maketarstvo uči potrpljenja, zato sem ohranil mirne živce in nisem zadeve vrgel v steno, ko sem odmaskiral maketo in s trakom odstranil tudi nekaj zlatih nalepk… Kontaktiral sem Revell in jih lepo prosil, za nov set decalov. Dostavili so mi jih v 3h tednih brezplačno, lepo!

Med čakanjem sem se lotil skednja. Od testnega pozicioniranja elementov do strukture. Za izdelavo sem uporabil letvice in plošče balse, hrasta in smreke. Mnogo dodatkov za garažo znotraj skednja sem izdelal v samogradnji, za ostale pa sem uporabil Fujimi Garage and Tools Set. Gospod, ki pregleduje, ali bo avto po 30ih letih še peljal, pa je izdelan iz Fujimi Mechanic seta.

Izdelava, dodelava, barvanje in tiskanje dodatkov!

Nato je prišel čas za vmestitev luči in ožičenja – znotraj. Vse skupaj je v njej 8 LED luči, 2 spredaj, 2 zadaj, 2 v stranskima paneloma zadnje klopi in 2 pod armaturno ploščo.

Zunaj pa težka ločitev od sijajoče karoserije. Za staranje sem uporabil Mig Abteilung oljne barve, AK Interactive Earth Effects, Dust Effects in Tamiya Black in Brown Panel Line Wash.

Ni je ameriške garaže brez ameriške zastave! Za vodilo natisnil na papir, izrezal in zmočil z vodo in Mekolom, preoblikoval in pobarval z Vallejo barvami.

Primerjava stare in nove gume, posejana trava in izdelava tečajev za vrata iz pločevinke in bakrene žice.

Preizkus vseh luči na diorami in finish! Izdelave strehe nimam v slikah, sem pa jo izdelal z uporabo Evergreen Corrugated Metal Siding in mehke pločevine (takšna kot je na pladnjih za dostavo hrane). Pločevino sem vtisnil na Evergreen in s tem dobil njeno obliko. Izdelal sem več panel in jih sestavil/zlepil na ogrodju strehe.

Slike končane gradnje si lahko ogledate v rubriki Galerija oz. na tej povezavi.

Upam, da vam je branje minilo hitro in da ste se morda tudi kaj novega naučili! Za vsa vprašanja sem vam na voljo preko Facebooka ali E-maila.

Lep pozdrav,
Žiga