Flugplatz Schleissheim
Nekaj članov kluba SVM se nas je odločilo 1.julija obiskati vojaški letalski muzej na bivšem vojaškem letališču v Schleissheim-u, ki se nahaja 13 km severneje od centra Müenchna.
Letališče Schliessheim – Flugplatz Schließheim – je najstarejše nemško še obratujoče letališče. Že ob ustanovitvi, leta 1912, je bilo to vojaško letališče; takrat še pod poveljstvom Kraljeve nemške vojske.
Po koncu 1.sv.vojne je prešlo letališče v civilno uporabo, predvsem za šolanje pilotov. Leta 1938 so na južnem delu letališča vzpostavili letalsko-tehniško šolo, katere podzemne prostore so leta 1943 spremenili v bunker z poveljstvom dnevnega in nočnega lovskega letalstva za južno-nemški zračni prostor. Bunker so razstrelili leta 1971.
Na JV delu letališča so od leta 1939 do 1946 vzpostavili taborišče za najprej francoske in kasneje ruske vojne ujetnike. Po vojni je taborišče nekaj časa uporabljala ameriška vojska za zadrževanje pripadnikov SS-a.
Od leta 1945 do 1971 je bilo letališče ena od baz Ameriške vojske. Od leta 1958 do 1981 je bilo obenem tudi baza nemške Heeresflieger. Po letu 1981 se je vojaška uporaba letališča končala.
Sedaj se letališče uporablja v športne namene in občasne panoramske polete z športnimi ali muzejskimi letali.
18. septembra 1992 so na severnem delu letališča odprli letalski del razstave nemškega muzeja – Deutsches museums.
Ogled se začne v najnovejši izmed dveh stavb – hangarjev. Tu so na ogled večinoma manjša, športna letala ter tudi nekaj manjših vojaških letal iz različnih obdobij.
Fieseler Fi-156 Storch.
Cessna 195.
Fokker D-VII.
Hirth Hi-27 Akrostar in Yak-50.
Trenutno edina eksponata, ki se nahajata izven hangarjev sta AN-2, ki občasno še vedno izvaja panoramske polete nad Müenchnom…
…in Transall C-160D, ki je bil prej na ogled v Technic Museum Speyer.
Pot nas potem vodi skozi stekleni prehod v drugi, večji hangar, ki je pregrajen v prvi – mali del in drugega – velikega. Mali del je remontna delavnica, kjer izvajajo popravila in pripravljajo eksponate za premestitev v glavni del enega od obeh hangarjev. Ob našem obisku je bila na remontu replika Otto Bi-plane Military Type 1913.
Ob vstopu v razstavni del velikega hangarja najprej pade v oči največji in najimpresivnejši eksponat. Originalni CASA C-2.111B (v Španiji licenčno proizvedeni Heinkel He-111 z Merlinovimi motorji). To letalo so obnavljali 9 let (maj 2000 – junij 2009).
Zanimiva popestritev pri nekaterih eksponatih so makete dotičnih letal oz. sorodnih letal iz istega obdobja.
Messerschmitt Me-262 A-1B Schwalbe. 25.aprila 1945 je Ofhr. Hans-Guido Mutke med zavezniškim napadom vzletel v Fürstenfeldbruck-u in pristal v Dübendorf-u v Švici. To letalo je bilo dolga leta del razstave v muzeju v Müenchnu preden so ga prestavili sem.
C-47B.
Messerschmitt Bf-109E-3.
V muzeju se nahaja tudi nekaj res redkih primerkov.
Eden izmed 2 letečih prototipov nemškega VTOL projekta transportnega letala Dornier Do-31 E3. Eden je še v Dornier Museum Friedrichshafen.
EWR Vj 101-X2. Drugi izmed 2 prototipov nemškega VTOL projekta lovskega letala, ki je bilo prvo, ki je preseglo hitrost 1 mach-a. Kasneje je to uspelo šele novemu F-35.
VFW VAK 191B. Eden izmed 3 prototipov nemškega projekta jurišnika.
Dornier Do-24T-3 v barvah španskega vojnega letalstva namenjen reševanju na morju.
Bivši vzhodnonemški Mig-21MF.
PZL-Mielec SBLim-2 (Mig-15UTI) poljskega letalstva.
VFW-Fokker 614. Ravno D-ADAM je bil do leta 2012 še zadnji leteči primerek tega letala.
Še ena zvezda razstave: Rockwell-MBB X-31 . Edini še preostali prototip (164585) demonstratorja tehnologije vektorskega potiska. Prvi prototip (164584) je strmoglavil severno od Edwards AFB, California 19. Januarja 1995. 164585 je opravil svoj zadnji preizkusni polet leta 2003, 18.julija istega leta pa so ga že postavili sem v muzej.
McDonell-Douglas F-4E Phantom II v barvah ameriškega vojnega letalstva iz baze Spangdahlem, kjer so bili od poznih 60-ih let naprej ameriški Phantomi tudi nameščeni.
Zanimiva je tudi zbirka različnih katapultnih sedežev.
Mig-15/17. Mig-21/23 F-104 F-84F F-4E/F
Lockheed T-33A
Canadair CL-13B Sabre 6 (kanadska verzija F-86E/F Sabra)
Lockheed (Messerschmitt) F-104G Starfighter
Panavia Tornado IDS
V muzeju se nahaja tudi prvi prototip (izmed sedmih) – DA1 – Eurofighter EF-2000 Typhoon S.
Poleg vseh tu predstavljenih primerkov jih muzej ponuja še več tako parkiranih na tleh, kot obešenih pod stropom.
Med vračanjem proti izhodu smo si po poti lahko pogledali še razne letalske motorje, dele in ostanke letal uničenih med 2.svetovno vojno, ter še mnogo drugih stvari.
Če se boste mudili v okolici si le vzemite čas in obiščite tale muzej, ker je res vreden ogleda. Cena vstopnice je 7€, kar pa je za to, kar muzej ponuja, res zelo ugodna cena. Toliko redkih in zanimivih letal in helikopterjev, sploh takih z pomembno zgodovinsko vrednostjo, je res težko videti na enem kupu. Muzej pa seveda ponuja tudi zelo dobro priložnost za ljubitelje maketarstva, da si določene detajle na letalih zelo natančno ogledajo, ker jih je veliko lepo prikazanih, česar v marsikaterem muzeju ne moremo videti.
Toplo priporočam.