Delavnica: Bilek 1:72 Mig-21U Mongol-A JRV
Naslednji Mig-21 v jugoslovanskih oznakah, katerega izdelavo sem se lotil, je bil tudi prvi dvosed
Mig-21U Mongol-A.
Za njegovo izdelavo sem uporabil Bilekovo maketo, ki je sicer že kar malo v letih, ampak je tudi ena in
edina, ki ima vse potrebne dele, da lahko sestavimo starejšo U verzijo. Ker ta maketa kar kliče po
uporabi dodatkov za njeno izboljšanje, sem pri njeni izdelavi uporabil tudi resinski motor firme Amigo
Models, resinski kokpit firme Pavla(v Bilekovem pakiranju), Extratechov set fotojedkanih delov,
resinska kolesa firme Res/Kit in kovinsko pitot cev firme Master. Za jugoslovanske oznake pa sem
uporabil nalepke firme LiftHere, ki so naravnost odlične. Za stencile pa sem uporabil set nalepk firme
Begemot.

Moja maketa je bila sicer verzije UM ampak je imela v škatli vse delce za zgodnjo U verzijo. Vseeno pa
je bil trup že pripravljen za UM verzijo, zato sem moral v samogradnji vseeno narediti nekaj manjših
sprememb. Najprej sem z nekaj stirena zapolnil zunanji del izpuha, da sem ga lahko kasneje zbrusil v
pravo obliko.

Ker se je na moje veliko razočaranje resinski kokpit izkazal za ogromno polomijo, pa čeprav je mišljen
prav za to maketo, sem ga kar konkretno dodelal z uporabo fotojedkanih delov.

V nos sem dodal še nekaj svinca, da ne bi maketa slučajno sedala na rep.

Odločil sem se, da bom del nosu in del izpuha odrezal, ločeno zlepil skupaj, da bom lepo pokital in
dodelal robove, in vse kasneje prilepil nazaj na svoje mesto. To se je izkazalo za odlično rešitev, ker bi
se sicer na končani maketi videl rob, kjer sem skupaj zlepil stranici.

Ko sem vso notranjost dodelal…

…sem trup zlepil skupaj. Potem sem se lotil predelave grbe na hrbtu za kokpitom, da sem dobil pravo
obliko.

Najslabši spoj na maketi je bil spoj med krili in trupom. Tu je bilo potrebno veliko kitanja in brušenja.

Veliko dela me je čakalo tudi na spoju med koncem hrbta in začetkom smernega stabilizatorja.
Stabilizator je bil veliko ožji, kot konec hrbta, zato je bilo potrebo hrbet konkretno zožati, da sem ju
spojil v pravo obliko.

Ko sem dokončno pripravil površino makete, sem prilepil še zasteklitev, ki se je izkazala za nov izziv.
Potrebno jo je bilo preoblikovati, z težavo umestiti na svoje mesto in na koncu vse še spolirati. Ko mi
je vse to uspelo sem jo pomaskiral…

… nato celo maketo pobarval z temeljno barvo in nato še z prvim odtenkom kovinske barve.

Sledilo je maskiranje za barvanje še drugega odtenka kovinske barve.

Ko sem pobarval še drugi odtenek kovinske barve…

…sem pomaskiral še robove zasteklitve za ponazoritev črne fuge na robovih zasteklitve, ki je bila na
teh letalih zelo očitna.

Po končanem barvanju vseh detajlov na maketi sem vse polakiral in nalepil še vse nalepke.

Ker so Mig-21U verzije neoborožene, sem kot edini podvesni tovor dodelal samo podtrupni gorivni
rezervoar. Tako, kot pri F-13 verziji, sem mu z stirenom dodelal krilca.

Pred zadnjim nanosom laka sem na maketo prilepil še vse večje in manjše detajle.

Na koncu sem samo še odstranil maske z zasteklitve in bil z končnim izdelkom zelo zadovoljen.

V maketo sem vložil veliko truda in z kar nekaj predelavami in dodelavami mi je uspelo iz nje dobiti
zelo atraktiven izdelek.
Hvala.