Mirabe Hobby M3 lahki tank – Tunizija
Nezahtevno sestavljanje, deli lepo nalegajo, enake težave kot pri M3A3 z nalepkami, katere so zelo…
Tokrat vam predstavljam mojo drugo maketo letala po moji lastni zamisli, narejeno iz ostankov starih maket.
Osnova trupa in krila so od Airfixovega Mosquita. Motorji so narejeni iz dodatnih rezervoarjev Revellovega Miga 21 v merilu 1:32. Seveda pa sem vanj vgradil še ogromno malih detajlov od raznih drugih maket, veliko detajlov pa sem naredil tudi v samogradnji. Cevi mitraljezov so kovinske, firme Master, in so odlične. Nalepke so od DK Decals in so odlične.
Še zgodba o letalu:
” Piše se leto 1958 in 2. sv. vojna še vedno traja. Nemčija je z uvedbo reakcijskih letal konkretno preobrnila prevlado v zraku v svojo korist, zato so bile tudi zavezniške države primorane v konkreten razvoj lastnih reaktivnih letal. Britanci so lovska reaktivno letala dokaj hitro skonstruirali tudi sami in njihovi Vampirji in Meteorji so že v letu 1945 pričeli mešati štrene nemški Luftwaffe. Večji problem pa se je pojavil pri bombnikih, kjer se je uporaba velikih, težjih in počasnih Lancastrov, Lincolnov in Halifaxov zarad prevladujočih Luftwaffinih reaktivcev skoraj popolnoma ustavila. Prvi je rešitev predstavil de Havilland, ki je svoj zelo uspešni Mosquiito korenito dodelal in vse lesene komponente zamenjal z kovinskimi. Rolls-Royce je za to letalo skonstruiral zelo uspešne, zelo močne in predvsem zanesljive motorje ST 54. Tako je leta 1954 poletel prvi prototip DH.128 Sabre Tooth. Ta hitri in presenetljivo okretni lovski bombnik se je izkazal za tako uspešno stvaritev, kot njegov prednik Mosquito in kmalu je Sabre Tooth postal prvi množično uporabljen lovski bombnik v RAF, Royal Navy in še kar nekaj zavezniških letalstev. Končna hitrost je bila 1067 km/h, v rahlem spustu pa je lahko tudi prebil hitrost zvoka, kar je bilo zelo uporabno po končanem napadu in ob vračanju na domače ozemlje. Dolet je bil 1700 km, z dodatnimi gorivnimi rezervoarji pa so ga lahko še podaljšali. Oborožitev so sestavljali: dva 20mm topa v nosnem delu in do 1000kg bomb, raket ali gorivnih rezervoarjev v bombnem jašku v trupu ali na nosilcih pod krili. Čeprav primarno namenjen za bombniške naloge, je Sabre Tooth lahko opravljal tudi naloge težkega lovca zaradi svoje visoke hitrosti, in odlične okretnosti, zahvaljujoč velikim kanardom na sprednjem delu trupa. Najuspešnejši pilot Sabre Tootha je bil Fl. Lt. Montgomery “Monty” Durham, ki je do konca vojne samo z Sabre Tooth-om sestrelil 51 sovražnikovih letal. Kasneje so razvili še izvidniško verzijo, katera je imela zahvaljujoč dodatnim rezervoarjem v bombnem jašku, še podaljšan dolet in je lahko letela celo do 3000 km. Sabre Tooth-i so ostali primarni lahki lovski bombniki vse do konca vojne ni še kar nekaj časa po njej. Iz de Havillandovih tovarn je prišlo nekaj več kot 2500 Sabre Tooth-ov. Izgubljenih je bilo samo 25 letal, od tega 10 v veliki zračni bitki nad otokom Helgoland, ko je veliko formacijo DH.128, ki je napadla oporišče na otoku, napadlo vsaj 30 nemških Haunebu-jev. Ko so vsa letala upokojili, so jih veliko razdelili po raznih letalskih muzejih po svetu, kjer si najuspešnejše bojno letalo še vedno lahko ogledamo. Moja maketa predstavlja primerek lovsko-bombniške verzije v letu 1958. ”
Pri izdelavi te makete sem res užival in z končnim izdelkom sem zelo zadovoljen.