Recenzija: Modelsvit 1:72 Antonov An-225 Mrya

By: Peter Popovič

Antonov An-225 Mrya je prvič poletel 21. Decembra 1988 in je že več kot 30 let največje in najtežje letalo na svetu. Skonstruiran je bil v bivši Sovjetski zvezi za transport pogonskega dela raket Energia in sovjetske verzije vesoljskega plovila Buran.

Naročena sta bila dva vendar je bil dokončan samo en. Drugi je končan samo okoli 60-70% in stoji v proizvodni hali tovarne Antonov v Kijevu.

Edini leteči An-225 že vrsto let uspešno služi svojemu namenu – transportu izjemnih in težkih tovorov povsod po svetu.

Prva maketa An-225 je prišla na trg šele leta 2018 v merilu 1:144. Revellov izdelek, ki je bil leto kasneje prepakiran v Zvezdino embalažo z novimi nalepkami. Že ta maketa je kar velik zalogaj za vsakega maketarja zaradi svoje velikosti in cene, ki se gibljejo od 70-100€.

Modelsvit je poskrbel za senzacijo že leta 2011, ko je izdal maketo letala An-124 Ruslan v merilu 1:72. Letos pa je na trg poslal maketo AN-225 v merilu 1:72. Že primerjava pakiranj obeh maket nam pokaže, zakaj sta obe letali še vedno med največjimi letali na svetu.

Primerjava dela trupa. Zgoraj je An-124, spodaj pa An-225.

Maketa An-225 se dobi v trdni škatli z lepo sliko trenutne barvne sheme na pokrovu škatle.

Na strani lahko vidimo nekaj podatkov o vsebini škatle in nekaj slik kake detajle lahko pričakujemo notri.

V tej izdaji nam proizvajalec ponuja možnost treh oznak z ukrajinsko registracijo iz obdobja po razpadu Sovjetske zveze. Zraven pa so tudi slike letala iz naslednje izdaje, ki naj bi prišla na trg leta 2021, v sovjetskih oznakah.

Ko odpremo škatlo nam najprej pade v oči trup letala, ki je res impozanten ampak še vedno presenetljivo lahek. Tu slikan za primerjavo zraven trupa helikopterja Mil Mi-8

Vse večje površine letala so narejene iz steklenih vlaken: trup, nosni del trupa, krila in repne površine.

đZraven teh večjih površin pa dobimo še dve veliki vrečki z mnogo malimi dreveščki na katerih so vsi preostali deli makete. Takrat hitro ugotovimo, zakaj to maketo sestavlja 975 delov!!

Zanimivo, da na prozornem dreveščku dobimo kar dve zasteklitvi.

Ob pogledu na ostala dreveščka pa hitro opazimo, da so vsi preostali detajli makete od vseh šestih motorjev do celotnega, izredno kompleksnega in (verjeli ali ne) funkcionalnega podvozja, makete v malem!

Ker je An-225 izredno velika maketa z zelo velikim razponom kril, nam proizvajalec omogoča izdelavo makete tako, da so krila lahko demontirana za lažjo hrambo ali transport makete. Isto opcijo je proizvajalec ponudil že pri maketi letala An-124.  Pohvalno Modelsvit!!

Da se krila lažje pritrdi na letalo dobimo v škatli dve kovinski palici za ojačitev spoja krila.

V škatli dobimo vrečko z petimi seti nalepk za štiri različne barvne sheme letala.

Zraven dobimo še set fotojedkanih delov za nekaj detajlov letala in dva seta mask za zasteklitve in podvozje.

Načrt je narejen zelo kvalitetno in vsi postopki gradnje so zelo lepo predstavljeni.

Modelsvit nadaljuje svojo serijo redkih, zanimivih in izredno kvalitetnih maket, in An-225 definitivno spada v to kategorijo. Prva izdja te makete je sedaj že skoraj razprodana, pa čeprav se cene makete gibljejo od 450 – 550€.

Maketa je zelo zahtevna, predvsem zaradi obilice detajlov in svoje velikosti, zato jo priporočam samo najbolj izkušenim maketarjem. Bo pa že zaradi redkosti in svoje velikosti definitivno dragulj v vsaki zbirki.