Delavnica 3. del: F-86D Sabre
Končno sem si vzel čas in spisal še zadnji del delavnice.
Preden sem se lotil barvanja makete sem tokrat prvič sprobal HGW-jeve pozitivne rivete. Nanese se jih podobno kot njihove wet transfer nalepke. Tako kot ostale nalepke jih najprej odrežemo in potopimo v vodo, ter nanesemo na maketo. Po nanosu počakamo nekaj ur (jaz jih ponavadi pustim čez noč) nato pa s pinceto previdno odstranimo film, tako da ostanjo na maketi samo riveti.
In končno se je začelo barvanje. Tokrat sem maketo prvič barval z Alclad barvami in moram priznati, da sem bil nad rezultatom naravnost navdušen. Moram priznati, da me je pred baranjem kar pošteno skrbelo kaj bo nastalo, glede na to kaj vse lahko preberemo na spletu glede Alclada, ampak zdaj lahko rečem, da so bile vse skrbi odveč. Barvanje je bilo pravi užitek. Prvi sloj barve je bil Aluminium ALC-101 čez celoto letalo. Za podlago pred Alcladom sem uporabil kar Mr. Surfacer 1200, saj nisem želel preveč bleščeče barve. Za temnenje raznih panelov, ki sem jih prej seveda zaščitil sem uporabil Duraluminium ALC-102. Za sredinske panele na krilih pa ponovno Aluminium ALC-101, vendar tokrat na belo podlago, da sem dobil svetlejši odtenek.
Potem pa je na vrsto prišel še bolj zanimiv del barvanja. Pobarvati je bilo potrebno nos letala, za katerega sem se najprej odločil, da bo v črni barvi, kasnje pa sem ga prebarval v temno modro. Nič takšnega, razn tega, da je bilo potrebno dvakrat zamaskirati isto krivuljo, saj sem po končanem barvanju s črno že odstranil maske.
Za ponazoritev odkrušene barve sem uporabil maskirno tekočino, ki sem jo previdno nanesel z zobotrebcem.
Po končanem barvanju je sledilo nekaj nanosov svetlečega laka Mr. Color GX 100, tako je bil Sabre pripravljen na nalepke.
Kar se tiče nalepk, sem uporavil Revellove nalepke za razne opozorilne napise, ter odlične Lift Here nalepke za oznake.
Po končanem “mehčanju” nalepk, je bilo potrebno na novo ponazoriti rivete pod nalepkami, saj so tako majhni, da je praktično nemogoče da bi se nalepke ulegle vanje.
Sledil je nov nanos svetlečega laka, da sem zaščitil nalepke pred staranjem. Najprej sem naredil wash po celotni maketi.
Kasneje pa sem z gobico dodal še nekaj oljne barve na površine, kjer so hodili mehaniki.
Na prozorne dele je bilo potrebno dodati še tesnila, zato sem zamaskiral ozek pas ob robu stekel in ga pobarval z belo barvo.
Preden sem se lotil podvozja je bilo potrebno še povečati sprednjo gumo, saj je po premeru vidno premajhna. Potrebno bi jo bilo tudi razširiti, pa priznam, da mi je na koncu že nekoliko zmanjkalo volje.
Sledil je zadnji nanos Semimatt laka Mr. Paint MRP-126, ter lepljenje raznih detajlov.
Še ena slika končane makete, več pa v galeriji.