Delavnica: F-14A

Maketa je kupljena davnega leta 1994, v navalu navdiha izdelave maket z odprto notranjostjo sem pričel rezati razne servirne pokrove. Odločil sem se prikazati:
– radar,
– levi in desni nosni prostor za elektronsko opremo,
– spuščene stopnice,
– top z mehanizmom,
– boben s strelivom ,
– elektroniko za upravljanje topa,
– odprt prostor za radijsko opremo
– odprt desni motor,
– odprt in izpraznjen desni motorni prostor,
– desni motor

Slika prikazuje dele izdelane v samogradnji za omenjene prikaze.

Poleg tega je bilo potrebno še predelati:
– jaške za kolesa,
– vstopnike za zrak z mehanizmi za pretok zraka,
– kabino

Za atraktivnejši izgled sem na krilih oddvojil predkrilca, zakrilca in spojlerje.

Maketa tako velikega letala ima svoje prednosti in slabosti. Poleg podrobnosti v velikem merilu (kar olajša njihovo izdelavo) se je redno pojavljala težava dimenzije. Letalo ima namreč dolžino 58 cm in razpon kril 61 cm kar pa otežuje rokovanje pri izdelavi.
Izdelava je potekala po naslednjem;
– izrez že naštetih servirnih pokrovov,
– izdelava jaška za top in jaškov za radarsko in radijsko opremo,
– izdelava kabine

– izdelava mehanizmov za pretok zraka in obloge vstopnikov,
– lepljenje zgornje in spodnje polovice trupa,
– lepljenje leve in desne polovice nosa letala s kabino

Sliki prikazujeta kompleksnost prileganja štirih glavnih delov trupa, spoj je bilo potrebno konkretno obložiti z dodatno plastiko in kitom.

Naslednji korak je bil izdelava odprtega prostora za desni motor. Uporabljen je bil stiren za osnovne dimenzije posameznih elementov, cin za kable, baker za ovoje in aluminij za oprijemke in spojke.

Slike prikazujejo motor letala v delu, uporabil sem predvsem stiren in žice iz cina.
Po zaščiti predvidoma belih delov letala je sledil nanos osnovne barve in preeshading panelov s črno barvo.

Posamezne panele sem barval v štirih prekinjenih odtenkih osnovne barve in sicer osnovna barva mešana 50/50 z belo, bela barva, osnovna barva mešana 50/50 z modro barvo in rjava barva.
Končna zaščita barve je bila izvedena s tremi nanosi future flor loščila.

Dodelava podvozja je ponovna samogradnja uporabljen je baker, stiren in cin.

Izdelava elektronike in topa je potekala skoraj 2 leti, predvsem zaradi pomanjkanja podatkov.

Končni izdelek z razstavljenim motorjem in odprtimi servisnimi loputami, kabino in radarjem.
Maketo sem izdeloval v obdobju med 1997 in 2018, po oceni sem za izdelavo porabil 2500 ur, 34 mertov žice in 2 kg stirena različnih dimenzij.