Delavnica: Kovozavody Prostejov(KP) 1:72 Mig-21US JRV

Četrti Mig-21 iz moje serije 12-ih jugoslovanskih, je tretja dvoseda verzija, ki smo jo uporabljali. Mig-
21US.

Za njeno izdelavo sem uporabil in malo predelal maketo Mig-21UM češke firme Kovozavody
Prostejov(KP). Tokrat sem kar nekaj večjih delov makete zamenjal z deli malo starejše makete firme
Bilek, ki pa je navkljub starosti še vedno veliko boljša maketa, kot pa KP-jeva maketa, ki ima zelo
veliko napak. Poleg samogradnje sem si pri izdelavi pomagal z kar veliko dograditvami. Uporabil sem
odličen resinski motor firme Amigo Model, resinski kokpit firme Pavla, resinska kolesa firme Res/Kit,
Extratechov set fotojedkanih delov, kovinsko pitot cev firme Master, resinska lanserja firme Eduard,
odlične nalepke firm Balkan Models, Lifthere in Begemot, ter maske firme Peewit.

Najprej sem se lotil predelave kril Bilek-ove makete. Bilek ponuja krila za U verziji, ki imajo vzvode za
zakrilca drugače postavljene(KP zgoraj, Bilek spodaj):

Stran sem odbrusil vzvode zakrilc.

Vsaj ena dobra stvar pri KP-jevi maketi je to, da v pakiranju dobiš 2 seta kril, tako, da sem lahko en
par vzvodov odstranil in prilepil na Bilekova krila.

Kot se je izkazalo, je smerni stabilizator zamaknjen pri vseh KP-jevih maketah. Zato sem ga ponovno
odstranil, da ga bom kasneje pod pravilnim kotom prilepil nazaj.

Spet sem odrezal del nosu in izpuha, da ju bom posebej prilepil, dobro pokital spoja obeh polovic, in
šele nato prilepil nazaj na maketo.

Vsa notranjost končana in pripravljena, da polovici trupa zaprem.

Med sušenjem trupa sem se lotil še izdelave podtrupnega dodatnega gorivnega rezervoarja. Kot sem
opisal že v prejšnji delavnici, je rezervoar pri KP-jevi maketi napačnih oblik. Zato sem spet vzel enega
iz Bilekovega pakiranja in ga malo popravil. Najprej sem mu naredil nova krilca iz stirena, kasneje pa
še par detajlov.

Tokrat je trup zelo lepo sedel skupaj. Prilepil sem še smerni stabilizator in se lotil predelave grbe za
kokpitom, ki je bila napačne oblike.

Ena največjih neumnosti pri KP-jevi maketi je glavna podtrupna zračna zavora. Zavora je samo
ponazorjena na obeh polovicah trupa, ki pa pride popolnoma zgrešena in zamaknjena, ko polovici
zlepimo skupaj. Najbolj zbode v oči pa dejstvo, da nam navodila prikažejo, da je zavoro treba na to
mesto še prilepiti. (????)

Najprej sem na mestu zračne zavore naredil izvrtal veliko manjših luknjic, da bom nepravilno zavoro
lahko odstranil.

Ko sem zavoro odstranil sem se lotil predelave nastale luknje, da bo pravilna zavora iz škatle lepo
sedla na svoje mesto.

Na koncu je zavora iz škatle prav lepo sedla na svoje mesto in zelo izboljšala izgled makete.

Sledila je predelava višinskih stabilizatorjev. Na maketi sta bili poziciji stabilizatorjev malo
zamaknjeni…

… zato sem ju popolnoma odstranil…

… in na njuno mesto prilepil stabilizatorje iz Bilekovega pakiranja.

Pred končnim barvanjem sem po trupu prilepil še nekaj PE delcev in v samogradnji narejenih
popravkov. Tudi zunanjo stran zasteklitve sem pobarval z barvo notranjosti kokpita.

Na spodnjo stran sem prilepil še stabilizator pod repom(Bilek), in dva nosilca pod krili(Bilek).

Sledil je sloj primerja.

Prvi odtenek aluminijaste barve.

Vse pomaskirano še za drugi odtenek aluminijaste barve in še nekaj detajlov po trupu.

Vse pobarvano.

Kokpit pomaskiran za barvanje tesnila ob prozornih površinah.

Pobarvano in maske odstranjene.

Maketa prvič polakirana, nanešene vs evečje in manjše nalepke, vse še enkrat polakirano in narejen
wash.

Prilepljeno še podvozje, oborožitev, lopute, manjkajo samo še manjše antene.

Končni izdelek

Na koncu sem z kombiniranjem Kovozavody Prostejove in Bilekove makete dobil kar dober končni
izdelek, ki pa so ga vse dograditve kar konkretno izboljšale in polepšale. Z končano maketo sem kar
zadovoljen.
Hvala.