Delavnica: Kovozavody Prostejov 1:72 Mig-21U Mongol-B JRV
Tretji Mig-21 iz moje serije 12-ih jugoslovanskih, je druga dvoseda verzija, ki smo jo uporabljali. Mig-
21U Mongol-B.
Za njeno izdelavo sem uporabil in malo predelal maketo Mig-21UM češke firme Kovozavody
Prostejov. Gre za prepakirano, malo izboljšano in popravljeno maketo firme R.V. Models. To je nova
maketa, ki pa zelo razočara na vseh področjih. Med gradnjo sem imel z njo ogromno problemov in
nekaj le teh bom opisal tudi v tej delavnici. Še dobro, da sem si pomagal z veliko dograditvami, da
sem na koncu prišel do nekega spodobnega izdelka. Uporabil sem odličen resinski motor firme Amigo
Model, resinski kokpit firme Pavla(v Bilekovem pakiranju), resinska kolesa firme Res/Kit, Extratechov
set fotojedkanih delov, kovinsko pitot cev firme Master, odlične nalepke firm Balkan Models, Lifthere
in Begemot, ter maske firme Peewit.
Najprej sem pripravil in prilagodil vse resinske dodatke, še posebej kokpit, ter dodelal izpuh na
maketi.
Po kitanju in brušenju sem ga le spravil v pravo obliko.
Kot že rečeno ima ta maketa veliko napak. Ena zelo očitna je tudi gorivni rezervoar, ki je vidno
napačne oblike, debeline in dolžine. Prav tako njegov nosilec. Sam sem ga raje zamenjal z
rezervoarjem od Bilekove makete, ki je boljši. Zgoraj napačni rezervoar, spodaj pravi Bilekov.
Spet sem se odločil, da bom del nosu in izpuha odrezal stran, ju posebej zalepil skupaj in naknadno
pritrdil nazaj na maketo, da sem lahko že prej lepo pokital in pobrusil spoj obeh polovic trupa.
Ko sem imel vse dele notranjosti pobarvane sem jih pripravil na vstavitev v trup in njegovo zaprtje.
Tokrat je šel trup še slabše skupaj, kot pri Bilekovem dvosedu, pa še naknadno sem ugotovil, da je
smerni stabilizator zamaknjen in sem ga moral odrezati stran, ter nato pritrditi nazaj pod pravim
kotom.
Po pritrditvi stabilizatorja sem se lotil preoblikovanja grbe za kokpitom, ki je tudi pri tej maketi
napačne oblike. Najprej pred obdelavo:
Med obdelavo:
In po obdelavi. Razlika je očitna. Vmes sem pritrdil že tudi vsa krila in zasteklitev s katero sem imel
tudi ogromno težav. Odstranitev periskopa z vrha zadnje zasteklitve, ki ga U verzije niso imele in
posledično brušenje in poliranja je bilo še najlažje delo. Tudi pri tej maketi sem dva dodatna
stabilizatorja na krilih naredil v samogradnj iz tankega stirena. Vsaj Peewitove maske za zasteklitev so
se odlično obnesle in jih zelo priporočam.
Ko je bila maketa enkrat pripravljena na barvanje sem jo najprej dal v primer…
…nato pa pobarval z dvema odtenkoma aluminijaste barve.
Z črno sem pobarval obrobe prozornih površin na zasteklitvi, ter z nekaj odtenki kovinskih barv še
izpuh motorja.
Najprej sem prilepil vse večje oznake na letalu…
…nato pa še kar nekaj manjših stencilov.
Po slojih laka in washu sem na koncu na letalo prilepil še vse kar je manjkalo. Podvozje, lopute,
rezervoar, antene,…
Tako pa izgleda končni izdelek.
Niti v sanjah nisem pričakoval, da bom imel z to maketo toliko težav pri gradnji. Navkljub vsem
opisanim težavam in še 500 neopisanim, mi je na koncu uspelo iz makete narediti nek spodoben
izdelek. Tako, da sem z končnim izdelkom kar zadovoljen.
Hvala.